Neleiskite, kad nevalingi šlapimo ištekėjimai turėtų įtakos jūsų gyvenimui.

Ši situacija jums gali būti pažįstama. Esate nėščia ir nebetveriate, kaip norite šlapintis. Bandote atrakinti sunkiai rakinamą laukujų durų spyną. Kol pasiekiate tualetą, šiek tiek susišlapinate. Taip nutinka ne tik jums. Įvairaus amžiaus moterys patiria nevalingus šlapimo ištekėjimus, pavyzdžiui, būdamos nėščios, kai čiaudėja, kosėja ar net juokiasi; ši būklė gali atsirasti dėl įvairių gyvenimo įvykių. Šiame straipsnyje aptarsime šlapimo pratekėjimo priežastis ir pateiksime keletą puikių patarimų, kaip spręsti šį stebėtinai dažną nepatogumą.

Komercinė nuotrauka, kurioje pozuoja modelis.

Nėščia moteris prilaiko pilvą stovėdama prie lango

Kodėl nėščios moterys patiria šlapimo nelaikymą?

Nėščios moterys dažniau nori šlapintis dėl kelių priežasčių – tai yra visiškai normalu ir nėra dėl ko nerimauti.
 
  1. Nėščioms moterims laipsniškai didėja kraujo kiekis, dėl to inkstai gamina daugiau šlapimo, taigi jos dažniau nori eiti į tualetą. Augant kūdikiui gimda plečiasi, dėl to šlapimo pūslė patiria spaudimą. 
  2. Dėl padedančių gimdymui pasiruošti hormonų silpnėja šlapimo tekėjimą kontroliuojantys raumenys, o dėl vidurių užkietėjimo (o tai dažna problema ir nėštumo laikotarpiu, ir pagimdžius) dubens dugno raumenys ir šlapimo pūslė patiria dar didesnį spaudimą. Tai turi įtakos aplink šlapimo takus esantiems raumenims, todėl labiau tikėtina, kad bus patiriamas lengvas šlapimo nelaikymas. 
  3. Jums gali prireikti kartą (ar keliskart) per naktį eiti į tualetą. Tai dėl to, kad kojose ir pėdose susilaikę skysčiai gulint grįžta į kraujotakos sistemą. 
  4. Taip pat galite patirti vadinamąjį įtampos šlapimo nelaikymą. Jį patiriate tada, kai dėl didesnio šlapimo pūslės spaudimo, pavyzdžiui, kai juokiatės, kosėjate ar čiaudėjate, šiek tiek susišlapinate. Tai gana įprasta, todėl nereikėtų nerimauti. 

Kai nėštumo laikotarpiu patiriu nevalingus šlapimo ištekėjimus, ar išskyros visada yra šlapimas?

Nėštumo laikotarpiu patiriant šlapimo pratekėjimą dažniausiai išsiskiria šlapimas. Įsidėkite į kelnaites įklotą – jei sugertas skystis bus gelsvos spalvos, veikiausiai tai šlapimas. Jeigu labai nerimaujate dėl amniono skysčio ištekėjimo, kreipkitės į gydytoją arba akušerį – atlikus greitą patikrą bus galima nustatyti, ar viskas gerai, ir galėsite nusiraminti.

Šlapimo nelaikymas pagimdžius

Iki tol, kol gimsta kūdikis, motinos organai (įskaitant šlapimo pūslę ir šlaplę) gerokai paslenka, kad būtų vietos naujajai gyvybei. Dubens dugno raumenys (aplink šlaplę, makštį ir išangę) ištempiami ir traukiami į visas puses. Stenkitės būti kantri ir atminkite, kad pagimdžius kūdikį reikia šiek tiek laiko, kad organizmas galėtų iš naujo prisitaikyti.
 
Kokį poveikį šlapimo pūslei turėjo gimdymas?
Jei gimdymo metu intensyviai stūmėte, dubens dugno raumenims neišvengiamai daromas poveikis. Tai gali kuriam laikui šiek tiek sumažinti gebėjimą kontroliuoti šlapimo pūslę. Atminkite, kad tai yra visiškai natūralu ir pasitaiko daug kam. Tiesiog nuolat sau priminkite, jog jums ir jūsų kūnui reikia laiko, kad galėtumėte iš naujo prisitaikyti, ir kad milijonams moterų teko su tuo susidurti.

Kiek ilgai truks šlapimo nelaikymas?

Paprastai šlapimo nelaikymas patiriamas vėlesniais nėštumo etapais ir pirmas kelias savaites pagimdžius. Taip pat nėra neįprasta kartkarčiais susišlapinti ir praėjus ilgesniam laikui. 
 
Nors šlapimo nelaikymas pasitaiko gana dažnai, neprivalote taikstytis su jo daroma įtaka jūsų gyvenimui. Naudodamos „TENA Lady“ gaminius  galite atsipalaiduoti ir jaustis užtikrintos žinodamos, kad jei patirsite šlapimo nelaikymą, bet kokiomis aplinkybėmis išliksite sausos, nebus jokio nemalonaus kvapo ir jausitės patogiai, kad ir kur būtumėte.
 
Vis dėlto, jei nerimaujate dėl to, kad jūsų šlapimo pūslės problema gali būti rimtesnė, visada vertėtų pasikalbėti su gydytoju. 

Keturi puikūs patarimai, kaip sumažinti šlapimo nelaikymo riziką

1. Stiprinkite dubens dugno raumenis 
Tvirti dubens dugno raumenys gali padėti sumažinti šlapimo nelaikymo riziką. Čia (NUORODA) rasite keletą paprastų dubens dugno raumenis stiprinančių pratimų, kuriuos galite daryti namuose. Įvairaus amžiaus moterys teigia, kad šie pratimai, jei daromi keletą minučių per dieną, yra tikrai veiksmingi. Jie padeda pasitikėti savimi ir labiau valdyti savo kūną, o tai visada sveikintina! 
 
Jei neseniai pagimdėte kūdikį, šiuos pratimus patartina pradėti daryti gulint, kad dubeniui nebūtų daroma jokio papildomo spaudimo. Ilgainiui mankštintis galėsite praktiškai bet kur. Net vairuodamos arba sėdėdamos autobuse ar darbovietėje! 
 
2. Neskubėkite išeiti iš tualeto
Deja, visi kartais taip darome. Kai patiriame įtampą, norisi kuo trumpiau užtrukti tualete. Tai niekada nėra gerai – jei šlapimo pūslėje lieka net nedidelis kiekis šlapimo, padidėja rizika susirgti šlapimo takų infekcijomis. Todėl visada stenkitės visiškai ištuštinti šlapimo pūslę. Tai bus lengviau padaryti, jei sėdėdamos ant klozeto pasilenksite į priekį. Norint ištuštinti šlapimo pūslę tokia pozicija yra veiksmingiausia. 
 
3. Stenkitės didinti laiko tarpus tarp ėjimo į tualetą
Vėlesniais nėštumo etapais šlapimo pūslėje sukaupiama mažiau šlapimo, nes augant kūdikiui jos galimybės kaupti šlapimą tampa ribotos. Pagimdžius kūdikį šlapimo pūslė turi priprasti vėl kaupti daugiau šlapimo. 
 
Paprastai turėtumėte šlapintis 4–8 kartus per dieną arba kas 4–6 valandas. Šlapimo pūslėje telpa vidutiniškai apie 300–500 ml šlapimo, todėl jei pastebite, kad šlapimo išskiriate daug mažiau, pabandykite padidinti laiko tarpus tarp ėjimo į tualetą. Tai padės užtikrinti, kad šlapimo pūslėje būtų kaupiama daugiau šlapimo, be to, taip galėsite mankštinti pirmiau minėtus svarbius dubens dugno raumenis. 
 
4. Nesistenkite gerti mažiau vandens
Labai įprasta manyti, kad pernelyg dažnai šlapinantis reikia gerti mažiau vandens. Itin svarbu pabrėžti, kad taip elgtis yra blogai. Net jei jums sunku kontroliuoti šlapimo pūslę, negalima riboti suvartojamo vandens kiekio, ypač jei maitinate krūtimi. Jei vartosite mažiau skysčių, prasidės dehidratacija, o dėl to šlapimas bus labiau koncentruotas. Tai gali pradėti dirginti šlapimo pūslę ir atsiras noras eiti į tualetą, net jei šlapimo pūslė nėra pilna. Todėl vartokite pakankamai skysčių, nes geriamasis vanduo pagerina virškinimą, palengvina vidurių užkietėjimą ir padeda šlapimui išlikti normaliam, o dėl to mažėja rizika susirgti šlapimo pūslės ar šlapimo takų infekcijomis.  

Kam naudoti įprastus įklotus, kai yra geresnis pasirinkimas?

Jei patiriate nevalingus šlapimo ištekėjimus, galbūt pirmiausia rinksitės įprastus kelnaičių įklotus. Jie yra patogūs ir tikriausiai turite jų namuose arba rankinėje, tačiau nepamirškite, kad jie nėra skirti šlapimui sugerti. Šiam tikslui skirti įvairūs „TENA Lady“ gaminiai. Mūsų gaminiai suteikiatrigubą apsaugą nuo šlapimo pratekėjimo, nemalonaus kvapo ir drėgmės; juos gaminant naudojama išskirtinė technologija „microPROTEX™“, todėl jie itin gerai sugeria skystį. Be šių pranašumų, jie yra tokio pat dydžio kaip vidutiniai menstruacijoms skirti higieniniai paketai.