Atrodo, jūs esate <country>

Eikite į savo šalies „TENA“ svetainę, kur rasite vietinę informaciją.

Kaip pagerinti savo ir artimojo miegą?

Moteris, ramiai mieganti savo lovoje.

Miegas yra itin svarbus mūsų sveikatai. Jo reikšmė gali būti prilyginama sveikos mitybos ir mankštos svarbai. Bet rūpinantis asmeniu, patiriančiu šlapimo nelaikymą, užtikrinti gerą nakties miegą gali būti sunku. Laimei, yra būdų palengvinti jūsų abiejų gyvenimą. Štai kaip galite sumažinti prabudimų skaičių ir efektyviau rūpintis ligoniu naktį.


Išspręskite problemą, kuri yra išgydoma

Senstant mūsų kūnas labai keičiasi. Vienas iš tokių pokyčių – poreikis dažniau šlapintis naktį. Miegas tampa ne toks gilus, inkstų funkcija suprastėja, o šlapimo pūslė praranda elastingumą. Beje, kartais gali būti kaltas netinkamas gydymas. Jei įtariate, kad jūsų atvejis toks, pasikonsultuokite su savo šeimos gydytoju – jis gali padėti atsikratyti šlapimo takų infekcijos ar kito negalavimo, kurį įmanoma išgydyti.


Dienos režimą priderinkite prie nakties režimo

Gali labai padėti paprastos priemonės, pavyzdžiui, prieš einant gulti reikėtų vengti kofeino ir per didelio skysčių kiekio, taip pat patartina išsituštinti ir nusišlapinti. Jei asmuo, kuriuo rūpinatės, miega pietų miego, stebėkite, kad toks poilsis netruktų per ilgai – priešingu atveju ligonis gali neužmigti naktį. Be to, stenkitės užtikrinti pastovų miego ciklą ir skatinkite eiti miegoti tuo pačiu metu. Kai kurie vaistai, pavyzdžiui, diuretikai, sukelia troškulį, todėl ligonis vartoja daugiau skysčių. Jei dėl jų vartojimo naktį tenka dažniau naudotis tualetu, paklauskite gydytojo apie galimybę juos pakeisti kitais vaistais ar vartoti ankstesniu paros laiku.


Skatinkite miegą gerinančius įpročius

Pagalvokite, kas neleidžia gerai pailsėti naktį. Ar jūsų šeimos nario dienotvarkėje yra pakankamai mankštų ir laiko gryname ore? Gal nemiga kyla dėl varginančio skausmo ar dirginimo? Jei taip, laikas peržiūrėti vaistų nuo skausmo vartojimo režimą. Verta apsvarstyti ir vakarinę veiklą. Gal televizoriaus žiūrėjimas prieš miegą per daug stimuliuoja? Galbūt vėlyvą taurę vyno galima pakeisti švelniais tempimo pratimais, skaitymu ar ramios muzikos, kuri padėtų užmigti, klausymu?


Pasistenkite išvengti klaidingų žingsnių

Naktį einant į tualetą nesunku pargriūti. Įrengę kėdės tipo tualetą prie lovos galite padidinti saugumą ir sukurti ligoniui patogesnę aplinką. Be to, jei įrengsite į judesį reaguojančias šviesas, slaugomasis matys, kur eiti naktį. Nuvalykite paviršius, kuriais einama į vonios kambarį, pašalinkite slystančius kilimėlius ir kitus pavojų keliančius daiktus.


Sukurkite miegą skatinančią aplinką

Nepamirškite, kad išsimiegoti svarbu ir jums. Jeigu nėra būtina, nemiegokite viename kambaryje su ligoniu. Sukurkite ritualą, kuris jus skatins užmigti, išvengti nerimo ar streso. Jei reikia, nusipirkite kūdikių stebėjimo sistemą, kad žinotumėte, kas vyksta slaugomojo kambaryje. Jei jūsų artimasis serga progresavusia demencija ir vaikšto naktimis, pagalvokite apie įspėjimo sistemą, kuri įsijungtų, kai jis atsikels ir ims vaikščioti.


Planuokite savo rūpesčius

Žinojimas, kad praleisite bemiegę naktį besirūpindami savo artimuoju, nepadės atsipalaiduoti ir užmigti. Todėl gali būti naudinga dieną skirti laiko planavimui ir apmąstymui. Sudarykite darbų sąrašą ir pasidėkite jį kitai dienai. Žinant, ką reikės padaryti, bus lengviau atsipalaiduoti ir užmigti.


Pasirūpinkite sveiku tuštinimusi

Išmatų pratekėjimas naktį gali erzinti ir versti jaustis nepatogiai. Besiliečianti su išmatomis senyvo amžiaus žmonių oda greitai sudirgsta. Išsituštinus dieną išmatų pratekėjimo rizika naktį sumažės. Jei ligonis viduriuoja, gydytojas gali skirti viduriavimą stabdančių vaistų. Kita vertus, viduriavimą gali sukelti mitybos pokyčiai, pavyzdžiui, didesnis skysčių suvartojamų ar skaidulinio maisto kiekis. Užtikrinti sveiką tuštinimąsi gali padėti ir pratimai, skirti dubens dugno raumenims stiprinti.


Pasirūpinkite jautria oda

Odos niežėjimo keliamas diskomfortas gali neigiamai paveikti miego kokybę, o kai kuriais atvejais netgi prisidėti prie padažnėjusio šlapinimosi naktį. Siekdama padėti palaikyti natūralią odos sveikatą, „TENA“ sukūrė trijų etapų odos sveikatos sprendimą šlapimo nelaikantiems asmenims.

Šlapimo nelaikymo paketų „TENA Comfort“ pakuotė

Išlaikykite odą sausą, naudodami „TENA“ greitai sugeriančius gaminius, padedančius sumažinti odos drėgmę ir dieną, ir naktį.

Drėgnų servetėlių  „TENA Wet Wipes“ pakuotė

Valykite odą „TENA“ servetėlėmis ir prausiamuoju kremu.

„TENA Barrier Cream“ pakuotė

Apsaugokite odą, naudodami „TENA Zinc“ kremą jautriai odai arba „TENA Barrier“ kremą, apsaugantį nuo sudirgimo.

Suteikite patogumą, pagalbą ir apsaugą

Galbūt negalite padėti artimajam išvengti naktinio šlapimo nelaikymo, bet tikrai galite padėti jam jaustis patogiau. Įsitikinkite, kad jūsų naudojami gaminiai sugeria šlapimą visą naktį, kad yra tinkamai užsegti – taip išvengsite odos sudirginimo ir pratekėjimo ant naktinių ar paklodžių. Jei šlapimas prateka, apgalvokite visas galimas priežastis. Gal gaminys nepakankamai gerai sugeria šlapimą? Gal naktį jis atsilaisvina ar pasislenka? Tokiu atveju gali prireikti paminkštinti lovą ar net pasirūpinti vandeniui atspariu čiužiniu.

„TENA Pants Night“ – specialiai sukurtos naudoti naktį

„TENA“ žino, kad jūsų artimiesiems, patiriantiems šlapimo nelaikymą, sunku ramiai išmiegoti visą naktį. Naujosios „TENA Pants Night“ sauskelnės-kelnaitės iš „ProSkin“ gaminių serijos specialiai sukurtos naudoti naktį. Jos yra su didesne sugeriamąja nugarine dalimi, kad geriau sugertų ten, kur labiausiai reikia, ir ilgiau išsaugotų odą sausą gulint.