Slaugytojų patarimai

Rūpinimasis artimuoju gali pakeisti jūsų gyvenimą, o dažnai sukelti dar niekada nepatirtų jausmų. Kai kurie žmonės mano, kad rūpinimasis artimuoju yra vien tik jų atsakomybė. Jiems tikriausiai pernelyg nepatogu prašyti pagalbos, jų įsitikinimu niekas kitas negali taip gerai pasirūpinti artimu žmogumi. Be to bijo, kad artimasis nepriims svetimų pagalbos. Kiekviena situacija yra kitokia, tačiau daugelis žmonių sutinka, kad jų jausmai gali svyruoti nuo meilės ir pasitenkinimo, kurį suteikia slaugymas, iki pasipiktinimo dėl įtakos gyvenimui. Tai gali sukelti kaltės jausmą, įtampą, pyktį ir išsekimą. Atpažinkite šiuos jausmus ir išsikalbėkite su patikimu draugu ar šeimos nariu.

Prašyti pagalbos - visiškai normalu

Draugai ir šeima yra puikus pagalbos ir paramos šaltinis, taigi niekuomet net nemanykite, kad jie atsisakys padėti. Daugiau nei tikėtina, kad jie žavisi tuo, ką darote, ir norėtų kaip nors prisidėti. Prašyti nėra silpnumas. Galbūt tai suteiks jums papildomo laiko, kurio reikia, norint tapti dar geresniu slaugytoju.

Paprašykite šeimos narių atlikti tam tikras užduotis namuose arba tam tikru savaitės metu. Geriausia prašyti per šeimos susibūrimus, tada labiau tikėtina, kad šeimos nariai pasisiūlys padėti, kai matys, kad ir kiti tiesia pagalbos ranką.

Draugiškai priimkite bet kokius siūlymus padėti. Jei negalite važiuoti į parduotuves, o jie ten važiuoja, vargu ar jiems bus sunku prigriebti keletą papildomų dalykų ir jums. Galbūt jie galės padėti atlikti pavienius namų ruošos darbus, pvz., nupjauti pievelę. Prisiminkite, kad ne visa jūsų draugų teikiama pagalba turi būti tiesiogiai susijusi su jums artimu žmogumi – bet koks indėlis gali padėti sutaupyti brangaus laiko ir leisti jums pailsėti.

Dalykitės džiaugsmais ir vargais

Visi žinome, kad slaugydami artimąjį, turintį problemų dėl nelaikymo, susiduriame su džiaugsmais ir vargais. Būna keistų, juokingų akimirkų, momentų, kai suvokiate, kad geriausios priežiūros užtikrinimas yra maloni privilegija. Dalydamiesi šiais dalykais padėsite ir paskatinsite kitus, esančius panašioje padėtyje, tuo pačiu tai padės jums išlaikyti pusiausvyrą. Nustatykite savaitinių ar mėnesinių šeimos ir draugų, kurie padeda slaugyti artimąjį, susibūrimų laiką. Dalydamiesi ir aptardami džiaugsmus ir vargus galite sukurti tvirtą paramos tinklą, leidžiantį jums "nuleisti garą" supratingų žmonių apsuptyje.

Nukreipkite pyktį ir nusivylimą

Jūsų slaugomas žmogus gali būti nusivylęs savimi ir išsilieti ant jūsų. Jei taip nutinka, visada prisiminkite, kad būti priklausomam nėra jo pasirinkimas. Tai jam primesta ir gali labai slėgti. Pasistenkite ir nukreipkite savo pyktį į artimo žmogaus ligą, o ne į patį žmogų, besistengiantį su ja kovoti. Kartais trečio asmens įsikišimas gali padėti išsklaidyti įtampą ir padėti pasidalyti našta.

Jūsų sveikata – svarbiausia

Nėra abejonių, kad geras slaugytojas turi būti sveikas, taigi atpažinkite laiką, kai negaluojate, ir imkitės veiksmų, kad liktumėte sveiki. Kai rūpinatės artimuoju, dažnai įprasta nepaisyti, pvz., savo mitybos, valgote paskubomis. Stenkitės gerai pavalgyti tris kartus per dieną. Turėsite daugiau energijos ir patys jausitės kur kas geriau.

Pertraukėlė turi didžiulės įtakos

Jei daugybė dalykų jus tiesiog prislegia, nekaltinkite tik savęs. Skirkite laiko prisitaikyti prie savo naujosios atsakomybės ir būdų, kaip atlikti įvairius dalykus. Pagirkite save už puikiai atliktą darbą ir svarbiausiai kartkartėmis darykite pertraukėles -  jūs jų nusipelnėte.

Gryno oro gurkšnis

Galbūt tai skamba, kaip senelės pamokymai, tačiau niekas negali pakeisti gryno oro (jei yra galimybė). Net ir 5 minučių pasivaikščiojimas po rajoną gali pakelti nuotaiką ir sugrąžinti pusiausvyrą. Kasdien praleiskite šiek tiek laiko lauke, kad pakeltumėte sau nuotaiką. Prisiminkite, kad tas pats galioja jūsų artimajam, taigi jei jis kartais nori pabūti lauke, skatinkite tai.

Palepinkite save

Pasistenkite kasdien skirti laiko pasilepinimui. Kas rytą suplanuokite laiko savo malonumui, kad tai būtų kažkas, ko jūs lauktumėte. Tai gali būti pasimėgavimas šokoladiniais sausainiais 15 val., vyno taurė ar ilgas mėgavimasis karšta vonia dienos pabaigoje. Kad ir kas tai būtų, suplanuokite tai, laikykitės šio plano ir mėgaukitės.

Mėgaukitės tuo, ką darote

Jūs dirbate labai sunkiai, dažnai net nesusimąstydami apie visus gerus dalykus, kuriuos darote: artimajam teikiamą komfortą, priežiūrą ir kilnumą. Labai lengva paskęsti rutinoje ir tai pamiršti. Taigi nepamirškite, kad turėtumėte didžiuotis tuo, ką darote. Kartais sau, šeimai ir draugams reikia apie tai priminti.

Gaukite  patarimų ir pagalbą iš profesionalių organizacijų

Pasidomėkite, galbūt į namus gali ateiti ir jūsų artimąjį slaugyti profesionalūs slaugytojai. Jie suteiks jums progą susitikti su draugais ar tiesiog pasilepinti. Jei norėtumėte išvykti ilgesniam laikui, galėtumėte pasidomėti slaugos namais, kuriuose galima apsistoti tam tikrą ribotą laiką.

Pabandykite išsiaiškinti, kokios galimybės šalia jūsų gyvenamos vietos.

Sužinokite savo teises į paramą

Galbūt jums priklauso pagalba ar kompensacija? Pirmiausiai pabandykite apie tai užklausti jūsų artimąjį prižiūrinčio gydytojo arba informacijos ieškokite vietos socialinės paramos centre.